Pogosta vprašanja in odgovori

Katero velikost pnevmatik potrebujem?
Priporočljiva oziroma dovoljena velikost pnevmatik in platišč je določena s strani proizvajalca vozila in je vpisana v homologacijski karton. Navadno je za eno vozilo dovoljenih več različnih dimenzij pnevmatik in platišč voznik pa se lahko sam odloči, katera mu glede na način vožnje in cenovno dostopnost bolj ustrezajo. Večje in širše pnevmatike so v primerjavi z manjšimi in ožjimi načeloma dražje, manj udobne, povzročajo višjo porabo goriva a ponujajo boljši oprijem in lepši izgled vozila.
Kakšen hitrostni razred potrebujem 

Po slovenski zakonodaji je pri letnih pnevmatikah potrebno imeti hitrostni indeks v istem razredu, kot je navedena maksimalna hitrost vozila medtem, ko je pri zimskih pnevmatikah lahko hitrostni indeks za dva razreda nižji, kot je maksimalna hitrost vozila. Hitrostni razred je podan v homologacijskem kartonu.

Kakšen težnostni razred potrebujem
Prav tako kot dimenzija in hitrostni razred je tudi težnosti razred vpisan v homologacijski karton. Težnostni razred je lahko enak ali višji od vpisanega, ne sme pa biti nižji.

Ali je slika na posameznem artiklu prava?
Na spletni strani www.gumenadom.si uporabljamo simbolične slike artiklov. Čeprav se po najboljših močeh trudimo, da slika profila ustreza dejanskem izgledu pnevmatike se slika se lahko razlikuje od posameznega modela pnevmatike določenega proizvajalca.

Kolikšna je največja “delovna doba” enega kompleta pnevmatik?
Enotnega odgovora po koliko prevoženih kilometrih oziroma po kakšnem časovnem obdobju je komplet pnevmatik iztrošen je nemogoče podati, saj je iztrošenost močno povezana s sestavo gume iz katere je pnevmatika narejena in načinom vožnje vsakega posameznika. Če gledamo striktno po zakonu je potrebno letne pnevmatike zamenjati, ko imajo manj kot 1,6 mm profila in zimske, ko imajo manj kot 3 mm profila. Čeprav zakon ne predpisuje zgornje starostne meje pnevmatik pa se je potrebno zavedati, da so pnevmatike podvržene staranju. Staranje se kaže v slabšanju oprijema in posledično slabših voznih lastnosti, zato priporočamo, da se vsled lastne varnosti in varnosti drugih udeležencev v prometu, pnevmatike menja vsaj med dopolnjenimi 4 do 7 leti, četudi imajo zakonsko še vedno dovolj profila.

Katere so najpomembnejše lastnosti dobrih pnevmatik?
V osnovi dobre in slabe lastnosti pnevmatike definira uporabnik s svojimi zahtevami. Nekdo, ki prevozi veliko število kilometrov bo želel pnevmatiko, ki bo imela čim manjšo obrabo, bo varčna in tiha. Spet drugi, ki rad vozi bolj športno bo želel več oprijema in mu posledično obraba ne bo predstavljala ključnega faktorja. Načeloma pa ima dobra pnevmatika vse izmed zgoraj naštetih lastnosti zapakiranih v celoto. Marsikdo se orientira tudi na podlagi podatkov o obrabi, porabi goriva in glasnosti.

Kdaj se odločiti za nakup novih pnevmatik oz. kdaj jih je smotrno zamenjati?
Pnevmatike je potrebno zamenjati najkasneje, ko le te ne izpolnjujejo več zakonskih zahtev torej, ko je pri letnih pnevmatikah globina profila manjša od 1,6 mm pri zimskih pa manjša od 3mm. Priporočljivo pa je da se jih menja že prej in sicer predvsem takrat, ko le te več ne izpolnjujejo zahtev uporabnika in ko postane njihov odziv na cesti nepredvidljiv.

Koliko pnevmatik je potrebno na vozilu zamenjati?
Na osebnem vozilu je potrebno imeti na vsaki osi pnevmatike istega proizvajalca, istega tipa, istega modela, iste nosilnosti, istega hitrostnega razreda in enake globine profila. Kar pomeni, da moramo iztrošene pnevmatike menjati vsaj v paru. Menjava ene pnevmatike je mogoča le če so preostale pnevmatike še res nove z zelo malo prevoženimi kilometri. Na sprednji in zadnji osi ne smemo kombinirati pnevmatik namenjenih različnim sezonam.

Kdaj je najbolj priporočljivo zamenjati zimske pnevmatike za letne?
Zamenjavo zimskih za letne pnevmatike je gledano s stališča zakona možno izvesti po 15.3. oziroma, ko vremenske razmere to dopuščajo. Gledano s tehničnega vidika je zamenjavo smotrno izvesti, ko se temperature zraka dvignejo nad 10 °C, saj največjo nevarnost zimskim pnevmatikam predstavljajo ravno visoke temperature, ki povzročajo pregrevanje in degradacijo gume, ter s tem povezano hitrejše staranje.

Kakšna je razlika med letnimi pnevmatikami in celoletnimi pnevmatikami?
Celoletne pnevmatike so namenjene uporabi skozi celo leto, zato predstavljajo kompromisno rešitev med letnimi in zimskimi pnevmatikami, tako glede zmesi gume, ki je v primerjavi z letnim mehkejša, kot tudi samega profila, ki je v primerjavi z letnimi bolj grob in izveden z lamelami. Zaradi širokega spektra zahtev, ki jih morajo pokrivati se po svojih lastnostih ne morejo kosati z namenskimi letnimi oziroma zimskimi pnevmatikami so pa dobra alternativa za manj zahtevne uporabnike, ki letno prevozijo manjše število kilometrov. Tudi celoletne pnevmatike je priporočljiva 1x letno menjati s sprednje na zadnjo os, saj se zaradi višje teže, običajno sprednje hitreje obrabljajo.

Kaj pomenijo različne oznake na boku pnevmatike?
Na boku pnevmatik najdemo dva tipa oznak in sicer tehnične in ne-tehnične. Ne-tehnične oznake nam podajajo znamko proizvajalca pnevmatike in tip oziroma komercialno ime pnevmatike.

Tehnične oznake pa je za lažje razumevanje najbolje pojasniti kar na spodnjem primeru,

195/65R15 91H TL, DOT XXXX, TWI, REINFORCED, M+S, ALL SEASON, RUN ON FLAT

Kjer:

195– Predstavlja širino tekalne površine pnevmatike v mm, ki v tem primeru znaša 195mm

65 -Predstavlja kolikšen odstotek širine tekalne površine je visok bok pnevmatike, v tem primeru je višina pnevmatike enaka 65% od 195mm.

R– Predstavlja oznako zgradbe pnevmatike, v osnovi ločimo diagonalne in radialne, vendar so v zadnjih dvajsetih letih pri osebnih vozilih v uporabi samo radialne, torej v tem primeru R označuje radialno zgradbo.

15 – Predstavlja velikost platišča v palcih, ki ustreza predmetni pnevmatiki v tem primeru gre za 15 palčno platišče.

91-Predstavlja nosilni indeks pnevmatike, torej kolikšno breme je posamezna pnevmatika sposobna nosit, v tem primeru indeks  91 dovoljuje obremenitev s 615kg.

H- Predstavlja hitrostni indeks pnevmatike, torej maksimalno hitrost pri kateri se je še varno voziti z dotično pnevmatiko, v tem primeru indeks H dovoljuje maksimalno hitrost 210 km/h.

TL-TUBELESS Predstavlja oznako, ki nakazuje, da je pnevmatika brez zračnice.

DOT XXXX – Predstavlja oznako s pomočjo katere lahko določimo starost pnevmatike, z xxxx so označene številke ali črke, prvi dve številki prikazujeta v katerem tednu leta je izdelana pnevmatika, druge dve pa prikazujeta v katerem letu. V kolikor se poleg oznake DOT pojavi trimestna številka, pa to pomeni, da je pnevmatika izdelana pred letom 2000.

TWI – Je indikator obrabe pnevmatike in se po navadi nahaja na zgornjem delu pnevmatike, kjer se začenja profil.

REINFORCED (XL) – Oznaka na posameznih pnevmatikah, katere so dodatno ojačane za namene težjih obremenitev.

M+S, ALL SEASON, OFF ROAD – Oznake, ki nakazujejo namen uporabe pnevmatike. M+S pomeni mud + snow (blato + sneg) in je namenjena zimskim pnevmatikam včasih pa se pojavi tudi na celoletnih pnevmatikah., All season označuje pnevmatike, ki so namenjene celoletni uporabi, Off road označuje pnevmatike ki so namenjeni terenski uporabi in so po navadi namenjene terenskim vozilom.

RUN ON FLAT RFT/SSR/ – Oznaka, ki nakazuje, da je določena pnevmatika zmožna vožnje, tudi če je predrta.

 

Tabela nosilnosti pnevmatike

Hitrostni razredi pnevmatik

Ostale oznake na pnevmatikah

OWL = beli obrisi oznak
LT  = izvedba za lahka tovorna vozila
SUV = izvedba za SUV vozila
J = prvovgradnja na avtomobilih Jaguar
A0 = prvovgradnja na avtomobilih Audi
N0, N1, N2 = prvovgradnja na avtomobilih Porsche
M0 = prvovgradnja na avtomobilih Mercedes
M0 Extended = prvovgradnja na avtomobilih Mercedes (runflat pnevmatika)
zvezdica * = prvovgradnja na avtomobilih BMW
M3 = prvovgradnja na avtomobilih BMW M3
RO1 = prvovgradnja na avtomobilih iz Audiquattro GmbH
RF = SSR =RFT= RF= prazno vozna pnevmatika
Vmax = različica namenjena doseganju visokih hitrosti
Seal = samotesnilne pnevmatike (odporne na manjša predrtja)
3PMSF = Three Peak Mountain Snowflake Symbol (simbol z goro in zvezdico, ki označuje, da so pnevmatike primerne za izredne zimske razmere)


Kaj je DOT?
DOT ali datum proizvodnje označuje teden in leto proizvodnje in je vtisnjen v pnevmatiko. To ni najpomembnejši podatek, pač pa datum montaže pnevmatik na vozilo.  Pnevmatika ima premaz z emulzijo, ki preprečuje staranje dokler je ne začnemo uporabljati na vozilu. Preden montiramo pnevmatiko na vaše vozilo, ni napolnjena z zračnim tlakom, ni obremenjena in je izpostavljena le relativno majhnim temperaturnim razlikam v skladišču – torej se zmogljivosti ne poslabšajo. Pnevmatike so zasnovane, da nudijo dobro in zanesljivo uporabo na vozilih za več let, v vrsti različnih pogojev uporabe, torej Malenkostno staranje pred tem je nepomembno.

Na spletni strani www.gumenadom.si je dot označen pri samem nazivu artikla. Kjer ta podatek dobimo, ga tudi podamo, večina pnevmatik pa je v centralnem skladišču zato točnega podatka o DOT-u ne moremo podati, dokler ne naredimo premika med skladišči. V ponudbi imamo večino pnevmatike, ki so tekoče proizvodnje (proizvede v zadnjem letu), sama proizvodnja pa je odvisna tudi od pogostiti dimenzije. Starejše pnevmatike imamo dot napisan.  

Kako in kje pravilno hraniti pnevmatike?
Pred sezonsko hrambo pnevmatik priporočamo, da le te očistite, temeljito pregledate in odstranite morebitne tujke, ki so se znašli v profilu. Za hranjenje pnevmatik brez platišč je najbolj primeren pokončnem položaju kjer so pnevmatike druga ob drugi vendar na stojalu, ki pnevmatiki nudi vsaj dve oporni točki. Takšna stojala so najpogosteje videna pri vulkanizerjih na katerih imajo razstavljen prodajni asortima. V kolikor imate pnevmatike na platiščih je poleg pregleda in čiščenja priporočljivo uravnati tudi tlak v pnevmatiki, ter ga v času hranjenja povišati za nekje 0,4 do 0,5 bara nad običajno vrednostjo. Za shranjevanje tako pripravljenih pnevmatik je priporočljivo pokončno shranjevanje na stojalu z vsaj dvema opornima točkama ali pa na stojalih kamor jih preko odprtin na platiščih obesimo. Poleg pravilnega položaja shranjevanja pnevmatik je enako pomemben tudi prostor kamor jih shranjujemo. Le ta naj bo temen, suh, zračen, s konstantno temperaturo, ki naj bo nižja od 25 °C in brez snovi, ki bi lahko povzročale degradacijo pnevmatik (naftni derivati, topila, kisline, viri UV sevanja, …).

Koliko časa traja premontaža pnevmatik?
Premontaža pnevmatik običajno traja okoli 30 minut.

Kaj je vključeno v premontažo pnevmatik?
V premontažo pnevmatik je vključeno vijačenje, premontaža, centriranje.

Ali se moram na premontažo naročiti?
Ne, naročanja na premontažo nimamo. Oglasite se lahko kadarkoli v okviru delovnega časa. Na voljo imamo 10 dvigal, ki omogočajo, da storitev hitro opravimo .

Kako koristim popust na premontažo?
Ob prevzemu pnevmatik, vas čaka tudi račun, ki vam zagotavlja 10 % popust na premontažo. Na blagajni z računom opozorite, da ste pnevmatike kupili pri nas, da vam ga bomo lahko upoštevali.

Ali so pnevmatike še dovolj dobre za 1 sezono?
Naš strokovni kader bo pnevmatike temeljito pregledal, izmeril globino profila in vam na podlagi pridobljenih informaciji ustrezno svetoval.

Kako polnimo pnevmatike?
Pnevmatike polnimo po navodilih avtomobilskih proizvajalcev. Navodila običajno najdemo na stebričku od vrat vozila.

Kako pogosto je potrebno preverjati tlak v pnevmatikah?
Tlak v pnevmatikah je priporočljivo preveriti vsaj enkrat mesečno. S tem boste pnevmatiki podaljšali življenjsko dobo in ohranili njene optimalne lastnosti.

Na koliko prevoženih kilometrov je priporočljivo prestaviti pnevmatike iz sprednje osi na zadnjo?
Priporočano, da se pnevmatike iz sprednje osi na zadnjo prestavi na 7000-8000 km, kar je v povprečnem slovenskem vozniku cca. 1x letno.

Kdaj je potrebna optična nastavitev vozila?
Optična nastavitev vozila je potrebna, ko pri vožnji opazite naslednje nepravilnosti:

-        zmanjšana stabilnost vozila

-        slabša lego vozila na cesti

-        težave pri obračanju volana

-        volan ni več v vodoravnem položaju

-        nestabilno vozilo pri pospeševanju ali zaviranju

-        avto »vleče« v levo ali desno

-        otežena vodljivost vozila

 Zakaj je potrebna optična nastavitev vozila?
To je ena od najpomembnejših stvari pri vzdrževanju in servisiranju vozila, saj so od nje odvisni varnost na cesti, brezhibna smer vožnje in vodljivost vozila. Tudi vozilo se tako manj obrabi. Pravilno nastavljena optika zagotavlja:

-        pravilno lego na cesti

-        boljšo vodljivost vozila

-        manjšo porabo goriva

-        krajšo zavorno pot

-        manjšo obrabo pnevmatik ter krmilnega in voznega mehanizma

-        daljšo življenjsko dobo vozila


Na koliko časa je priporočljivo opraviti optično nastavitev vozila?
Priporočeno je, da optično nastavitev vozila naredite enkrat letno.

Kje lahko prevzamem pnevmatike?
V  kolikor ste izbrali osebni prevzem pnevmatik, je le ta mogoč v Avtocentru Avtostop, Moskovska 1, Ljubljana.

Kdaj lahko prevzamem pnevmatike?
Večina naročil je na voljo za prevzem enak ali naslednji delovni dan od videnega plačila, nekatere pa imajo rok 5 delovnih dni, le ta je označen pod podrobnostim artikla. Ko so pnevmatike na voljo za prevzem prejmete e-poštno ali SMS sporočilo, prevzem pred tem ni mogoč.

Kako lahko vrnem/zamenjam pnevmatike?
Vrnete lahko pnevmatike v 14 dneh od prejema pnevmatik, v kolikor niso bile montirane in imajo še vse pripadajoče nalepke. Najprej moramo prejeti pnevmatike nazaj, da vam lahko pošljemo druge/ nakažemo sredstva. V kolikor želite vračilo ali menjavo artikla nam to sporočite preko e-pošte ( v odgovor potrditvenega maila), kjer ne pozabite na številko vašega naročila.

Prijava na e-novice

newsletter image

Novice

blog image

Kako izbrati prave pnevmatike?

Preberi članek view more icon
blog image

Ali je pozimi boljše uporabljati zimske gume ali celoletne?

Preberi članek view more icon
blog image

Kako vemo, kdaj kupiti nove gume?

Preberi članek view more icon