Pogosta vprašanja in odgovori
Ali je slika na posameznem artiklu prava?
Na spletni strani gumenadom.si uporabljamo simbolične slike artiklov. Slika se lahko razlikuje oz posameznega modela pnevmatike določenega proizvajalca.
Katera velikost pnevmatik je priporočljiva
oziroma kako voznik ve katero velikost potrebuje?
Priporočljiva oziroma dovoljena velikost pnevmatik in platišč je določena s strani proizvajalca vozila in je vpisana v homologacijski kartonček. Navadno je za eno vozilo dovoljenih več različnih dimenzij pnevmatik in platišč voznik pa se lahko sam odloči, katera mu glede na način vožnje in cenovno dostopnost bolj ustrezajo. Večje in širše pnevmatike so v primerjavi z manjšimi in ožjimi načeloma dražje, manj udobne, povzročajo višjo porabo goriva a ponujajo boljši oprijem in lepši izgled vozila.
Kolikšna je največja “delovna doba” enega kompleta pnevmatik?
Enoznačnega odgovora po koliko prevoženih kilometrih oziroma po kakšnem časovnem obdobju je komplet pnevmatik iztrošen je nemogoče podati, saj je iztrošenost močno povezana s sestavo gume iz katere je pnevmatika narejena in načinom vožnje vsakega posameznika. Če gledamo striktno po zakonu je potrebno letne pnevmatike zamenjati, ko imajo manj kot 1,6 mm profila in zimske, ko imajo manj kot 3 mm profila. Čeprav zakon ne predpisuje zgornje starostne meje pnevmatik pa se je potrebno zavedati, da so guma in posledično pnevmatike podvržene staranju. Staranje se kaže v slabšanju oprijema in posledično slabših voznih lastnosti, zato priporočamo, da se vsled lastne varnosti in varnosti drugih udeležencev v prometu, pnevmatike menja vsaj med dopolnjenimi 5 do 7 leti, četudi imajo zakonsko še vedno dovolj profila.
Katere so najpomembnejše lastnosti dobrih pnevmatik?
V osnovi dobre in slabe lastnosti pnevmatike definira uporabnik s svojimi zahtevami. Nekdo, ki prevozi veliko število kilometrov bo želel pnevmatiko, ki bo imela čim manjšo obrabo, bo varčna in tiha. Spet drugi, ki rad vozi bolj športno bo želel več oprijema in mu posledično obraba ne bo predstavljala ključnega faktorja. Načeloma pa ima dobra pnevmatika vse izmed zgoraj naštetih lastnosti zapakiranih v celoto. Če gledam iz osebnega vidika, bi na prvo mesto postavil dober oprijem v mokrem, nato dober oprijem v suhem, sledila bi nizka obraba pnevmatike, nizka poraba goriva in nizka glasnost. Poleg zgoraj naštetega pa se dobre pnevmatike od slabih ločijo predvsem po počasnejšem in ‘nadzorovanem’ staranju, kar se kaže v ohranjanju primerljivih voznih lastnosti skozi celotno življenjsko dobo pnevmatike.
Kdaj se odločiti za nakup novih pnevmatik oz. kdaj jih je smotrno zamenjati?
Pnevmatike je potrebno zamenjati najkasneje, ko le te ne izpolnjujejo več zakonskih zahtev torej, ko je pri letnih pnevmatikah globina profila manjša od 1,6 mm pri zimskih pa manjša od 3mm. Osebno bi pnevmatike zamenjal že prej in sicer predvsem takrat, ko le te več ne izpolnjujejo zahtev uporabnika in ko postane njihov odziv na cesti nepredvidljiv.
Koliko pnevmatik je potrebno na vozilu zamenjati ?
Na osebnem vozilu je potrebno imeti na vsaki osi pnevmatike istega proizvajalca, istega tipa, istega modela, iste nosilnosti, istega hitrostnega razreda in enake globine profila. Kar pomeni, da moramo iztrošene pnevmatike menjati vsaj v paru.
Kdaj je najbolj priporočljivo zamenjati zimske pnevmatike za letne?
Zamenjavo zimskih za letne pnevmatike je
gledano s stališča zakona možno izvesti po 15.3. oziroma, ko vremenske razmere
to dopuščajo. Gledano s tehničnega vidika je zamenjavo smotrno izvesti, ko se
temperature zraka dvignejo nad nekje 10 °C saj največjo nevarnost zimskim
pnevmatikam predstavljajo ravno visoke temperature, ki povzročajo pregrevanje
in degradacijo gume ter s tem povezano hitrejše staranje. Kljub velikokrat
varljivim visokim temperaturam tekom dneva pa so marčevska jutra v naši
podalpski deželi lahko še vedno hladna zato je moč na izpostavljenih delih
pričakovati poledico zato z zamenjavo v kolikor na vidiku ni stabilnega obdobja
toplega vremena raje še malo počakajte.
Kakšna je razlika med letnimi pnevmatikami in univerzalnimi (celoletnimi) pnevmatikami?
Celoletne pnevmatike so namenjene uporabi skozi celo leto zato predstavljajo kompromisno rešitev med letnimi in zimskimi pnevmatikami tako glede zmesi gume, ki je v primerjavi z letnim mehkejša, kot tudi samega profila, ki je v primerjavi z letnimi bolj grob in izveden z lamelami. Zaradi širokega spektra zahtev, ki jih morajo pokrivati se po svojih lastnostih ne morejo kosati z namenskimi letnimi oziroma zimskimi pnevmatikami so pa dobra alternativa za manj zahtevne uporabnike, ki letno prevozijo manjše število kilometrov.
Kaj pomenijo različne oznake na boku pnevmatike?
Na boku pnevmatik najdemo dva tipa oznak in
sicer tehnične in ne-tehnične. Ne-tehnične oznake nam podajajo znamko
proizvajalca pnevmatike in tip oziroma komercialno ime pnevmatike.
Tehnične oznake pa je za lažje razumevanje
najbolje pojasniti kar na naboru spodnjih oznak, ki se lahko vse znajdejo na
boku pnevmatike.
Oznake na pnevmatikah:
195/65R15 91H TL, DOT XXXX, TWI, REINFORCED,
M+S, ALL SEASON, RUN ON FLAT
Kjer:
195– Predstavlja širino tekalne površine
pnevmatike v mm, ki v tem primeru znaša 195mm
65 -Predstavlja kolikšen odstotek širine
tekalne površine je visok bok pnevmatike, v tem primeru je višina pnevmatike
enaka 65% od 195mm.
R– Predstavlja oznako zgradbe pnevmatike, v
osnovi ločimo diagonalne in radialne, vendar so v zadnjih dvajsetih letih pri
osebnih vozilih v uporabi samo radialne, torej v tem primeru R označuje
radialno zgradbo.
15 – Predstavlja velikost platišča v
palcih, ki ustreza predmetni pnevmatiki v tem primeru gre za 15 palčno
platišče.
91-Predstavlja nosilni indeks pnevmatike,
torej kolikšno breme je posamezna pnevmatika sposobna nosit, v tem primeru
indeks 91 dovoljuje obremenitev s 615kg.
H- Predstavlja hitrostni indeks
pnevmatike, torej maksimalno hitrost pri kateri se je še varno voziti z dotično
pnevmatiko, v tem primeru indeks H dovoljuje maksimalno hitrost 210 km/h.
Po slovenski zakonodaji je pri letnih
pnevmatikah potrebno imeti hitrostni indeks v istem razredu, kot je navedena
maksimalna hitrost vozila medtem, ko je pri zimskih pnevmatikah lahko hitrostni
indeks za dva razreda nižji, kot je maksimalna hitrost vozila.
TL-TUBELESS Predstavlja oznako, ki
nakazuje, da je pnevmatika brez zračnice.
DOT XXXX – Predstavlja oznako s pomočjo
katere lahko določimo starost pnevmatike, z xxxx so označene številke ali črke,
prvi dve številki prikazujeta v katerem tednu leta je izdelana pnevmatika,
druge dve pa prikazujeta v katerem letu. V kolikor se poleg oznake DOT pojavi
trimestna številka, pa to pomeni, da je pnevmatika izdelana pred letom 2000.
TWI – Je indikator obrabe pnevmatike in
se po navadi nahaja na zgornjem delu pnevmatike, kjer se začenja profil.
REINFORCED – Oznaka na posameznih
pnevmatikah, katere so dodatno ojačane za namene težjih obremenitev.
M+S, ALL SEASON, OFF ROAD – Oznake, ki
nakazujejo namen uporabe pnevmatike. M+S pomeni mud + snow (blato +
sneg) in je namenjena zimskim pnevmatikam, All season označuje
pnevmatike, ki so namenjene celoletni uporabi, Off road označuje
pnevmatike ki so namenjeni terenski uporabi in so po navadi namenjene terenskim
vozilom.
RUN ON FLAT RFT/SSR/ – Oznaka, ki nakazuje, da je določena pnevmatika zmožna vožnje, tudi če je predrta.
Kako in kje pravilno hraniti pnevmatike?
Pred sezonsko hrambo pnevmatik priporočamo, da
le te očistite, temeljiteje pregledate in odstranite morebitne tujke, ki so se
znašli v profilu. Za hranjenje pnevmatik brez platišč je najbolj primeren
vodoraven ležeč položaj kjer so pnevmatike naložena ena na drugi vendar ne več
kot 4 ne enem kupu (en komplet). Drug prav tako ustrezen način je v pokončnem
položaju druga ob drugi vendar na stojalu, ki pnevmatiki nudi vsaj dve oporni
točki. Takšna stojala so najpogosteje videna pri vulkanizerjih na katerih imajo
razstavljen prodajni asortima. V kolikor imate pnevmatike na platiščih je poleg
pregleda in čiščenja priporočljivo korigirat tudi tlak v pnevmatiki ter ga v
času hranjenja povišati za nekje 0,4 do 0,5 bar nad običajno vrednostjo. Za
shranjevanje tako pripravljenih pnevmatik je priporočljivo pokončno
shranjevanje na stojalu z vsaj dvema opornima točkama ali pa na stojalih
oziroma stenskih kljukah kamor jih preko odprtin na platiščih obesimo. Poleg
pravilnega položaja shranjevanja pnevmatik je enako pomemben tudi prostor kamor
jih shranjujemo. Le ta naj bo temen, suh, prezračevan, s konstantno
temperaturo, ki naj bo nižja od 25 °C in brez snovi, ki bi lahko povzročale
degradacijo pnevmatik (naftni derivati, topila, kisline, viri UV sevanja, …).
Koliko časa traja premontaža pnevmatik?
Premontaža pnevmatik ponavadi traja okoli 30
minut, prihaja do razlik glede na veličino platišč, v kolikor gre za večja
platišča.
Ali so pnevmatike še dovolj dobre za 1 sezono?
Naš strokovni kader bo pnevmatike temeljito pregledal, izmeril globino dežena in vam na podlagi informaciji svetoval.
Kako polnimo pnevmatike?
Pnevmatike polnimo po navodilih avtomobilskih proizvajalcev.
Kako pogosto je potrebno preverjati tlak v pnevmatikah?
Tlak v pnevmatikah je priporočljivo preveriti vsaj enkrat mesečno. S tem boste pnevmatiki podaljšali življenjsko dobo in ohranili njene optimalne lastnosti.
Na koliko prevoženih kilometrov je priporočljivo prestaviti pnevmatike iz sprednje osi na zadnjo?
Priporočano, da se pnevmatike iz sprednje osi na zadnjo prestavi na 7000-8000 km.
Kako hranimo pnevmatike?
Najprej pnevmatike temeljito očistimo, tako da
odstranite vse kamenčke, blato in drugo umazanijo, ki so se zagozdili v profil
pnevmatike.
Pnevmatike shranjujemo v temnem, suhem in hladnem prostoru.
Pnevmatike hranimo tako, da jih položimo eno na drugo (ležijo na boku).
Pnevmatike z platišči ostanejo napolnjene z zračnim tlakom. Nepravilna hramba
pnevmatik lahko povzroča različne deformacije.
Kdaj je potrebna optična nastavitev vozila?
Optična nastavitev vozila je potrebna, ko bost
pri vožnji opazili naslednje nepravilnosti:
stabilnost vozila bo precej zmanjšana,
opazili boste slabšo lego vozila na cesti,
pri obračanju krmila boste začutili težave,
volan ne bo več v vodoravnem položaju,
vozilo bo pri pospeševanju ali zaviranju
nestabilno,
avto pa bo “cukalo” v levo ali desno.
Otežena bo vodljivost vozila, kar pa lahko
vodi tudi do prometne nesreč
Zakaj je potrebna optična nastavitev vozila?
To je ena od najpomembnejših stvari pri
vzdrževanju in servisiranju vozila, saj so od nje odvisni varnost na cesti,
brezhibna smer vožnje in vodljivost vozila. Tudi vozilo se tako manj obrabi.
Pravilno nastavljena optika zagotavlja:
pravilno lego na cesti,
boljšo vodljivost vozila,
manjšo porabo goriva,
krajšo zavorno pot,
manjšo obrabo pnevmatik ter krmilnega in
voznega mehanizma ter
daljšo življenjsko dobo vozila
Veliko sem slišal o oznaki DOT-kaj je to?
DOT ali datum proizvodnje označuje teden in leto proizvodnje in je vtisnjen v pnevmatiko.
Slišal sem, da naj bi kupil pnevmatike z najnovejšo oznako DOT, saj se pnevmatika in njeni sestavni deli z leti lahko postarajo in pnevmatika postane manj učinkovita. Je to res?
DOT ni pomemben. Gre za napačno razumevanje pri številnih uporabnikih, tudi v vaši državi. A tega napačnega prepričanja ni pri uporabnikih v Združenih državah Amerike, Franciji ali Avstraliji. To je samo napačno razumevanje tukaj. Dejansko pa datum proizvodnje pnevmatik (DOT) NI najpomembnejši podatek, pač pa datum montaže pnevmatik na vozilo. Ko začnemo pnevmatiko uporabljati na vozilu, se prične starati; malenkostno staranje pred tem je nepomembno.
Rekli ste torej, da se pnevmatike znatno ne spremenijo, preden jih montiram na moje vozilo. Zakaj?
Preden montiramo pnevmatiko na vaše vozilo, ni napolnjena z zračnim tlakom, ni obremenjena in je izpostavljena le relativno majhnim temperaturnim razlikam v skladišču – torej se zmogljivosti ne poslabšajo. Pnevmatike so zasnovane, da nudijo dobro in zanesljivo uporabo na vozilih za več let, v vrsti različnih pogojev uporabe, torej je minimalno staranje v času skladiščenja pnevmatik pred montažo, resnično skoraj nepomembno.
Torej, če pravite, da DOT (datum proizvodnje) ni pomemben, kaj pa JE pomembno?
Datum montaže pnevmatik na vozilo. Med delovanjem je pnevmatika izpostavljena visokim obremenitvam, vplivom cestišča in drugim pogojem, ki jih v skladišču ni. Zaradi tega se pnevmatike znatno starajo potem, ko so montirane na vozilo.
• Ko so montirane na vozilu, so pnevmatike lahko izpostavljene precej višjim temperaturam kot je zunanja temperatura, samo zaradi običajnega delovanja pnevmatik ali celo še višjim temperaturam zaradi visokih hitrosti, visoke obremenitve ali prenizkega zračnega tlaka.
• Prav tako, tudi ko je vozilo v garaži, so pnevmatike še v uporabi – dokler so napolnjene z zračnim tlakom in montirane na kolesa.
• Zaradi tega so polnilni zračni tlak obremenitev in izpostavljenost elementov še vedno pomembni in jih je potrebno redno preverjati. A številni vozniki še vedno napačno mislijo, da je DOT pomemben. Na kaj to vpliva? Ta nesporazum je lahko nevaren. Uporabniki se, napačno, osredotočajo na DOT, namesto na dejansko ohranjanje varnosti, ko so pnevmatike montirane. Uporabniki morda izberejo prodajalca, ki prodaja nove pnevmatike, namesto, da bi gledali na kakovost storitev. To lahko ogrozi varnost uporabnikov. Torej se pnevmatike ne starajo v skladišču, starati se pričnejo šele, ko so montirane na vozilo. Ali to potrjuje kakšna raziskava? Raziskave so bile izvedene v Koreji, Nemčiji in Savdski Arabiji. Raziskave v Koreji in Nemčiji so pokazale, da ni razlik med zmogljivostmi nedavno proizvedenih pnevmatik, in tistih, ki so bile 3 leta v skladišču. Raziskava v Savdski Arabiji je pokazala, da je pnevmatika, ki je bila eno leto v uporabi na vozilu enako postarana kakor tista, ki je bila 10 let v skladišču.
• Raziskava št. 1: V Savdski Arabiji so primerjali pnevmatike, ki so jih hranili pri visoki temperaturi 40C s pnevmatikami, ki so bile v uporabi, s prevoženimi 40.000 km (približno 2 leti vožnje povprečnega voznika). Primerjali so fizične značilnosti gume na tekalni površini. Po 20 letih v skladišču so imele pnevmatike enake značilnosti kakor pnevmatike, s katerimi je bilo prevoženih 40.000 km. Ali povedano drugače, pnevmatika, ki se je uporabljala leto dni na vozilu, se je enako postarala, kakor pnevmatike, ki so bile 10 let v skladišču pri visoki temperaturi 40C. Sklep: pnevmatike, ki so v uporabi, se starajo precej hitreje kakor v skladišču.
• Raziskava št. 2: V Južni Koreji, v Uradu za zaščito potrošnikov, so izvedli primerjalni test novih in3 leta starih, nerabljenih pnevmatik. Po metodi testiranja KSM6750 (test visoke hitrosti: test pospeševanja hitrosti), so testirali ujemajoče se sete pnevmatik treh proizvajalcev. Med starimi in novimi pnevmatikami niso ugotovili nobenih razlik.
• Raziskava št. 3: ADAC (nemški avtomobilski klub), je primerjal pravkar proizvedene pnevmatike s 3 leta starimi, nerabljenimi pnevmatikami. Ugotovili so, da je bil kotalni upor starih in novih pnevmatik enak. Kdaj pa naj pnevmatik ne uporabljam več? Michelin priporoča, da Michelinovih pnevmatik, starejših od 10 let, ne uporabljate več, ne glede na to, ali so nove ali rabljene. Drugi proizvajalci imajo morda drugačna priporočila. Če pravite, da so pnevmatike v skladišču skorajda ne starajo, zakaj torej Michelin priporoča, da pnevmatik, ki so starejše od 10 let, četudi niso bile nikoli v uporabi, ne uporabljamo? Michelinovo priporočilo, da pnevmatik, starejših od 10 let od datuma proizvodnje ne uporabljamo več, je osnovano na previdnosti in ne zaradi tehničnih razlogov.
• Pnevmatike morajo med življenjsko dobo na vozilu prenašati veliko različnih napetosti. Včasih gre za slabo geometrijsko nastavitev vozila ali pa pnevmatike vozimo s prenizkim zračnim tlakom. Tudi ovire na cesti, predmeti, luknje in podobno – vsemu temu so pnevmatike izpostavljene in vse to terja svoj davek.
• Po 10 letih je praktično nemogoče, da bi vedeli za vse, čemur so bile pnevmatike izpostavljene. Zato, iz previdnostnih razlogov, Michelin priporoča, da teh pnevmatik ne uporabljamo več.
• Dejansko pa večina uporabnikov preneha uporabljati pnevmatike veliko prej kakor po 10 letih – zaradi običajnih razlogov za demontažo pnevmatik. Vendar pa Michelinova garancija za zamenjavo pnevmatik za osebna in lahka tovorna vozila ostaja veljavna polnih 2 leti od datuma montaže (običajno od datuma računa). Povedali ste mi torej, da se pnevmatike starajo, ko so montirane na vozilo in da je zanje potrebno skrbeti. Kaj svetuje Michelin, kako naj skrbim za pnevmatike? Po montaži zahtevajo pnevmatike posebno skrb v času, ko jih uporabljamo – gre za stvari, ki v času, ko so bile pnevmatike v skladišču, niso bile pomembne.
Na primer: • nadzor zračnega tlaka v pnevmatikah,
• geometrija vozila,
• pregled morebitnih poškodb,
• meritve ostanka globine profila.
UPORABNIK NAJ POSKRBI ZA REDNE PREGLEDE PNEVMATIK PRI SVOJEM PRODAJALCU.
Vir: Michelin Norms & Regulations Issue Paper, Sept 2009. Interna Michelinova dokumentacija o staranju pnevmatik, 2010. Korean Department of Customer Protection (2007); ADAC, nemški avtomobilski klub (2007); Raziskava v Savdski Arabiji, ki jo je izvedel Osaka City University, objavljena v Rubber Chemistry and Technology (2003).
Na koliko časa je priporočljivo opraviti optično nastavitev vozila?
Priporočamo, da optično nastavitev vozila
naredite enkrat letno.
Kaj je vključeno v premontažo pnevmatik?
V premontažo pnevmatik je vključeno vijačenje,
premontaža, centriranje
Tabela nosilnosti (v kg)
Index |
Nosilnost |
Index |
Nosilnost |
Index |
Nosilnost |
Index |
Nosilnost |
50 |
190 |
69 |
325 |
88 |
560 |
107 |
975 |
51 |
195 |
70 |
335 |
89 |
580 |
108 |
1000 |
52 |
200 |
71 |
345 |
90 |
600 |
109 |
1030 |
53 |
206 |
72 |
355 |
91 |
615 |
110 |
1060 |
54 |
206 |
73 |
365 |
92 |
630 |
111 |
1090 |
55 |
218 |
74 |
375 |
93 |
650 |
112 |
1120 |
56 |
224 |
75 |
387 |
94 |
670 |
113 |
1150 |
57 |
230 |
76 |
400 |
95 |
690 |
114 |
1180 |
58 |
236 |
77 |
412 |
96 |
710 |
115 |
115 |
59 |
243 |
78 |
425 |
97 |
730 |
116 |
1250 |
60 |
250 |
79 |
437 |
98 |
750 |
117 |
1285 |
61 |
257 |
80 |
450 |
99 |
775 |
118 |
1320 |
62 |
265 |
81 |
462 |
100 |
800 |
119 |
1360 |
63 |
272 |
82 |
475 |
101 |
825 |
120 |
1400 |
64 |
280 |
83 |
487 |
102 |
850 |
121 |
1450 |
65 |
290 |
84 |
500 |
103 |
875 |
122 |
1500 |
66 |
290 |
85 |
515 |
104 |
900 |
123 |
1550 |
67 |
307 |
86 |
530 |
105 |
925 |
124 |
1600 |
68 |
315 |
87 |
545 |
106 |
950 |
Hitrostni
razred pnevmatike
195/65R15 91H
Oznaka |
km/h |
Oznaka |
km/h |
Oznaka |
km/h |
Oznaka |
km/h |
M |
130 |
R |
170 |
H |
210 |
Y |
300 |
P |
150 |
S |
180 |
V |
240 |
ZR |
nad
240 |
Q |
160 |
T |
190 |
W |
270 |
Tabela
hitrostnih razredov za lahka tovorna vozila
Oznaka |
km/h |
Oznaka |
km/h |
Oznaka |
km/h |
Oznaka |
km/h |
K |
110 |
N |
140 |
R |
170 |
H |
210 |
L |
120 |
P |
150 |
S |
180 |
M |
130 |
Q |
160 |
T |
190 |
Kakšen hitrostni razred izbrati za zimske pnevmatike?
Zakon dovoljuje montažo zimskih pnevmatik z
nižjim indeksom hitrosti (do 2 razreda navzdol od hitrostnega razreda, ki je
vpisan v homologaciji), kot je to za letne pnevmatike.
Pri letnih pnevmatikah pa se je potrebno strogo držati določil navedenih v
homologacijskem kartončku avtomobila (na avtomobil lahko namestite pnevmatike z
enakim ali višjim hitrostnim razredom).
DOT, datum proizvodnje
(XX = teden, X = leto); 1012 pomeni 10. teden
2012, pnevmatike pred letom 2000 imajo eno mesto (ničlo) manj
Ostale oznake
M+S je oznaka za pnevmatiko namenjeno oteženim
voznim okoliščinam (sneg in blato), dodatna oznaka All season označuje
pnevmatike namenjene celoletni uporabi (kombinacija letnih in zimskih
pnevmatik), snežinka poleg znaka M+S pa pomeni izključno zimsko pnevmatiko
RFT - (run flat tires) to so praznovozne pnevmatike, ki
omogočajo nadaljevanje vožnje kljub predrtju pnevmatike in izgubi tlaka, vsak
proizvajalec ima svojo oznako (EMT ali ROF - Goodyear, SSR - Continental,
RFT - Bridgestone, ZP - Michelin, DSST - Dunlop, Eufori Run Flat - Pirelli)
XL - pnevmatika z večjo nosilnostjo, kot je običajno pri tej velikosti,
velja le za osebne in ne druge vrste vozil
OWL = beli obrisi oznak
LT = izvedba za lahka tovorna vozila
P = potniška izvedba
SUV = izvedba za SUV vozila
SSR = samonosna runflat pnevmatika
J = prvovgradnja na avtomobilih Jaguar
A0 = prvovgradnja na avtomobilih Audi
N0 = prvovgradnja na avtomobilih Porsche
N1 = prvovgradnja na avtomobilih Porsche
N2 = prvovgradnja na avtomobilih Porsche
M0 = prvovgradnja na avtomobilih Mercedes
M0 Extended = prvovgradnja na avtomobilih Mercedes (runflat pnevmatika)
° = prvovgradnja na avtomobilih BMW
M3 = prvovgradnja na avtomobilih BMW M3
RO1 = prvovgradnja na avtomobilih iz Audiquattro GmbH
RF = SSR pnevmatika s posebno strukturo
Vmax = različica namenjena doseganju visokih hitrosti
E = optimiziran kotalni upor pnevmatik
ContiSeal = samotesnilne pnevmatike (odporne na manjša predrtja)